Tuesday, October 18, 2011

NASG - 12:56 pm-18-10-1111 - Questions:

NASG (12:44 pm 18-10-1111)

NASG Q: Cho mình thắc mắc tí nhé: mình tra wordmik có td: "not to mention those who came out at the same time with me in 1718" ~nasg~

NASG : giải thích của bạn 6310 là đúng nhưng mình thấy wordnik vẫn có dù ít, như vậy là dùng được same time with me? ~nasg~

Cuucuu : @a.nasg '''with''' thì me chính xác rồi anh, prepo mà lị... as I or as me thì còn tùy là vế subject hay vế object. She's as tall as I. She likes him as much as me.

OpenIDUser6310 : mình nói rồi/ mang nghĩa "together'''/ '''cùng''' ra trường năm ấy

Cuucuu : She started her probation period with me. She started her probation period at the same time as I.

Trantrang1997 : í pác Cuu ui, '''me''' chứ ah?

OpenIDUser6310 : the same '''as''' diễn đạt '''sự giống nhau''': *The same as /The same ...as: The same +noun+as... Eg: Ann's salary is the same as mine=Ann gets the same salary as me .(Lương của Ann bằng lương của tôi). He is the same age as my wife.

Cuucuu : me là common grammatical error, phải là I .. viết thẳng hai vế ra là rõ .. She started her probation period with me. She started her probation period at the same time as I (started my probation period). He is as tall as I am tall

NASG : hị hị, cám ơn nhiều dù chưa đi vào đúng câu hỏi của mình, cụ thể là trong câu thí dụ của wordnik thì mình dùng '''same time with me''' được hay không? ~nasg~

OpenIDUser6310 : chuẩn là '''as''' , kinh điển rồi :D

No comments:

Post a Comment